Groot compliment voor Ergon Groen

Door de pandemiebeperkingen moest de Veldhovense PvdA de traditionele werkbezoeken bij Veldhovense bedrijven en instellingen onderbreken. Maar eind mei konden we, tien man/vrouw sterk, weer nieuwsgierig op pad, want de herstart was vooral buiten. We waren namelijk te gast bij de onderhoudsteams van Ergon. Die werken hard om een flink deel van het Veldhovense groen op peil te houden.

Bij de bieb maakten we kennis met de begeleiders, die ons wegwijs maakten in de manier van werken en de organisatie van Ergon Groen & Reiniging team Veldhoven. Later werd duidelijker hoe dat in de praktijk gaat. Dat gebeurde in gesprekken met de onderhoudsteams in Cobbeek/City Centrum en Zonderwijk/’t Look.Enthousiaste werkers die, ieder in eigen tempo, bijdragen aan het aanzien van ‘hun’ plantsoenen. Duidelijk bleek ook hoe blij zij zijn op deze manier aan het arbeidsproces deel te kunnen nemen en “niet thuis hoeven te zitten”.

Het laatste ritje op de fiets bracht ons naar de hoofdlocatie aan het Hoogeind in Oerle. We kregen een stroom aan informatie waardoor we Ergon beter leerden kennen. De inzet om werk te zoeken bij wat mensen aan kunnen… de zorg om dit voor meer cliënten mogelijk te maken…

In dat kader had de leiding nog een tip voor onze ploeg: vraag eens, als je met ondernemers praat: heb je groenvoorzieningen rond je bedrijf? Zo ja, heb je iemand van Ergon in dienst? Zo nee, laat ze dan eens gaan praten met Ergon Groen. Daar werken prachtmensen die met liefde ‘hun’ plantsoenen en ander groen onderhouden.

Het was een waardevolle middag, met informatie, zeker; maar vooral door het contact met de werkers van Ergon… Die bijzondere mensen kregen, meer dan verdiend, het Groot Compliment van de PvdA.