GroenLinks & PvdA steunt de wijk-GGD ’ers

Soms lukt het mensen niet hun leven op orde te houden. Door omstandigheden krijgen zij te maken met problemen op verschillende gebieden. Hierdoor kunnen zij ernstig in de war raken en niet meer in staat om goed voor zichzelf en hun omgeving te zorgen. Als acute zorg nodig is of bij overlast in de wijk, kunnen we  contact opnemen met de wijk-GGD. Het team van wijk-GGD ’ers Joep Gorissen en Kirsten Peek geven eerste hulp aan mensen met verward en onbegrepen gedrag . Zij zijn de verbindende schakel  tussen zorg en veiligheid.

Voordat de fractie zich over politieke zaken boog, ging zij in gesprek met Joep (Kirsten kon er niet bij zijn). Hij deelde met ons verhalen over zijn ervaringen  in de praktijk van de wijk-GGD in Veldhoven. Ook kwamen vele verdiepende aan bod, bijvoorbeeld over hoe de meldingen bij de wijk-GGD terecht komen. Dit gebeurt  via de huisarts, het meldpunt en de politie.

Traditiegetrouw was er het Groot Compliment, als dank voor het waardevolle  gesprek, maar vooral  voor hun inzet voor de Veldhovense gemeenschap. Onze actieve leden, Yorina Wouters en Rian Bolt, reikten die behalve aan Joep ook uit aan Jan Roelofs, ambtenaar integrale veiligheid van de gemeente.