De omgevingsdialoog is van groot belang

ASML blijft verder groeien en dat heeft veel economische voordelen voor Veldhoven en de regio. Daarom vinden wij de ligging van ASML en de mogelijkheid voor uitbreiding ook van belang. Wel moet het hierbij passen in de omgeving.

De nieuwe plannen op de Run 7000 laten zien dat het hier begint te schuren. Bewoners van de Dreef hebben aangegeven op verschillende vlakken moeite te hebben met de uitbreidingsplannen van ASML. Om te voorkomen dat de gesprekken tussen bewoners en ASML vastlopen heeft fractievoorzitter Wessel Mandos, samen met de coalitiepartners, Art. 42 vragen gesteld aan het college van B&W. Dit met het doel om meer inzicht te krijgen in de stand van zaken, gesprekken die gevoerd worden en de eventuele rol die de gemeente hierin kan spelen. We geven een duidelijk signaal af dat een goede omgevingsdialoog van groot belang is bij dit soort plannen.

👉 Lees meer: https://www.ed.nl/veldhoven/zorgen-in-veldhovense-buurt-over-uitbreiding-asml-niet-weggenomen-63-bezwaren-tegen-nieuwbouw-langs-kempenbaan~aa3b0d1e/