Inspirerende ontmoeting met Harry Welp

Afgelopen Fractie vergadering kwam Harry Welp op bezoek om ons mee te nemen in het verhaal van โ€˜Go Clean Veldhovenโ€™.Voorzitter Harry Welp vertelt vol passie over het ontstaan en de activiteiten van โ€˜zijnโ€™ stichting Go Clean Veldhoven. Oorsprong van de stichting is zijn ergernis over de hopen zwerfafval.

โ€œMaar we doen meer dan met 172 man de straten proberen schoner te houden. Zo is voorlichting van groot belang. De noodzaak van een schoon milieu moet in de hoofden van mensen gaan zitten.โ€

Om daar vroeg mee te beginnen, komt er een prentenboek voor alle 4 tot 8 jarigen in Veldhoven. Hoewel het altijd beter kan, is Harry tevreden over de โ€™prima medewerkingโ€™ van de gemeente. Jeroen vult zijn verhaal aan met acties van de gemeente. Zo zijn de openingstijden van de milieustraat verruimd en wordt gedacht aan de aanstelling van een afvalcoach en het nascheiden van afval. Als GroenLinks & PvdA zijn we enorm trots op Harry Welp en de andere vrijwillige Zwerfafval Pakkers, die zich dagelijks inzetten om Veldhoven schoner te maken.

Tekst: Frans Hofmeester

(๐˜–๐˜ฑ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ง๐˜ฐ๐˜ต๐˜ฐ: ๐˜๐˜ณ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ด ๐˜๐˜ฐ๐˜ง๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ž๐˜ช๐˜ฎ ๐˜”๐˜ฆ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜จ, ๐˜Š๐˜ฉ๐˜ณ๐˜ช๐˜ด๐˜ต๐˜ช๐˜ฏ๐˜ข ๐˜Ž๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ด๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด ๐˜™๐˜ถ๐˜ฉ๐˜ณ, ๐˜๐˜ข๐˜ณ๐˜ณ๐˜บ ๐˜ž๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฑ, ๐˜ž๐˜ฆ๐˜ด๐˜ด๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜”๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ด & ๐˜‘๐˜ข๐˜ฏ ๐˜Š๐˜ถ๐˜ฑ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ฏ)